سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع حمل و نقل هوایی

هوانوردی جزء اصلی گردشگری است و انواع مختلفی از حمل و نقل هوایی در صنعت هوانوردی وجود دارد. در حالی که بسیاری از ما بلافاصله به هواپیماهای تجاری فکر می کنیم (آنهایی که هنگام رفتن به تعطیلات با آنها پرواز می کنیم)، در واقع صنعت حمل و نقل هوایی بسیار بیشتر است! در این مقاله کمی بیشتر در مورد انواع مختلف حمل و نقل هوایی به شما می گویم و نمونه های مفیدی را در طول مسیر به شما ارائه می دهم.

 

انواع حمل و نقل هوایی

انواع مختلفی از حمل و نقل هوایی وجود دارد. آنها کاربردهای متفاوتی دارند، چه برای حمل و نقل بار یا گردشگری، و به دلیل نحوه ساخت و راه هایی که برای پرواز ساخته شده اند، به روش های مختلف عمل می کنند.

هواپیمای فرود ابر جت

هواپیما که با نام های هواپیما، هواپیما یا به سادگی هواپیما نیز شناخته می شود، هواپیمای برقی و بال ثابت است. با استفاده از موتور جت، پروانه یا موتور موشک، هواپیما در هوا پرواز می کند و یکی از محبوب ترین انواع حمل و نقل هوایی است. هواپیماها در شکل‌ها و اندازه‌های بسیار متنوعی با پیکربندی‌های بال‌های مختلف تولید می‌شوند و به طرق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها برای حمل و نقل افراد و کالاها، برای تحقیقات، در ارتش، صرفاً برای تفریح ??و غیره استفاده می شوند. هواپیماها توسط یک خلبان یا گروهی از خلبانان و با کمک فناوری های خودکار پرواز می کنند. اولین هواپیما در سال 1903 توسط برادران رایت اختراع و پرواز شد. فناوری هواپیما در طول جنگ جهانی اول به صورت محدود مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان به بعد به پیشرفت خود ادامه داد. همواره در حال تکامل است و هواپیماها بخش عظیمی از انواع وسایل حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهند.

هواپیماهای فعلی ساخت هواپیما عبارتند از:

ایرباس (فرانسه/آلمان/اسپانیا/بریتانیا)

آنتونوف (اوکراین)

هواپیمای ATR (فرانسه/ایتالیا)

بوئینگ (ایالات متحده آمریکا)

Bombardier Aerospace (کانادا)

Comac (چین)

امبرائر (برزیل)

اجازه دهید Kunovice (جمهوری چک)

شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی (ژاپن)

شرکت هواپیمایی متحد (روسیه)

شرکت صنایع هواپیماسازی شیان (چین)

بالگردها

هلیکوپترها را می توان در مناطق پر ازدحام استفاده کرد که در آن یک هواپیمای بال ثابت (هواپیما) به خوبی کار نمی کند. هلیکوپترها توسط گروه های جستجو و نجات و همچنین مجری قانون و شرکت های خبری و رسانه ای استفاده می شود. این به این دلیل است که آنها می توانند برای مدت زمان طولانی در یک منطقه شناور شوند که اگر به دنبال چیزی خاص یا فیلمبرداری هستید عالی است. به همین دلیل توسط آتش نشانان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر کاربردهای هلیکوپتر می توان به حمل و نقل پزشکی، گردشگری و حمل و نقل محموله های کوچک اشاره کرد.

بالون های هوای گرم

چهار بالون هوای گرم بژ در حال پرواز بالون‌های هوای گرم که عمدتاً برای گردشگری استفاده می‌شدند، اولین نوع موفق حمل‌ونقل هوایی بودند که حامل انسان بودند. در سال 1783 در پاریس، اولین پرواز با بالون بدون سرنشین توسط ژان فرانسوا پیلاتر دو روزیه و فرانسوا لوران دآرلانس انجام شد. بالون هوای گرمی که آنها استفاده کردند توسط برادران مونتگولفیر ساخته شد. بالون هوای گرم سبک تر از هوا است و از کیسه ای (معروف به پاکت) حاوی هوای گرم تشکیل شده است. یک سبد شرور یا "گوندولا" در زیر آن آویزان است که هم مسافران و هم منبع گرما را حمل می کند. این معمولاً یک شعله باز است که از سوزاندن پروپان مایع ایجاد می شود. از آنجایی که هوای گرم داخل بالون چگالی کمتری نسبت به هوای سردتر بیرونی دارد، شناور می شود و می تواند پرواز کند. بالون های هوای گرم مدرن در حال حاضر در اشکال مختلف مانند موشک، زنبور عسل و غیره ساخته می شوند. بادگیرها به فشار گاز بالابر (معمولا هلیوم) در داخل پاکت و همچنین قدرت خود پاکت متکی هستند. یک ماشین سواری جامد و همچنین باله های دم وجود دارد. اینها تنها قسمتهای جامد یک بالون هوایی هستند.

حمل نقل هوایی از چین به ایران باید بیش از حد باشدبرای پرواز مطمئن شدند، و آنها پیشران نیز دارند. در طول تاریخ، بالگردها توسط نیروی دریایی ایالات متحده استفاده می شد. نیروهای نظامی دیگر نیز از آن‌ها استفاده کرده‌اند، و بادگیرها اغلب در تبلیغات استفاده می‌شوند، زیرا می‌توانند در بالای یک میدان یا میدان شناور شوند تا لوگوی یک برند را به نمایش بگذارند و توجه را جلب کنند.

انواع خطوط هوایی

هواپیمای مسافربری سفید رنگ در فرودگاه همانطور که در بالا توضیح داده شد اکثریت قریب به اتفاق سفرهای هوایی مسافر در هواپیماها انجام می شود. هواپیما توسط شرکت هواپیمایی خریداری می شود و سپس مطابق با مدل تجاری آنها پیکربندی می شود. خطوط هوایی معمولاً به یک سرویس مدل کلاسی با یک، دو، سه یا چهار کلاس در هر هواپیما تقسیم می شوند که از اکونومی تا فرست کلاس یا بیزینس کلاس را شامل می شود. به طور کلی، سفر هوایی در یک فرودگاه تجاری که شامل کنترل مرزی است، شروع و به پایان می رسد.

سه دسته از خطوط هوایی وجود دارد که پروازهای تجاری را در سراسر جهان انجام می دهند. این خطوط هوایی کم هزینه، چارتر و برنامه ریزی شده هستند. منظور هر یک از این نوع خطوط هوایی را در زیر به اختصار توضیح خواهم داد.

خطوط هوایی کم هزینه

در غیر این صورت به عنوان یک ایرلاین ارزان قیمت، یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت (LCC) یا یک شرکت هواپیمایی بدون حاشیه شناخته می شود، خطوط هوایی کم هزینه زیادی در سراسر جهان وجود دارد. هدف خطوط هوایی کم‌هزینه این است که شما را از A به B با هزینه‌ای کم و بدون هیچ گونه زوایدی برسانند. این خطوط هوایی معمولاً بدون امکاناتی هستند که ممکن است در پروازهای دیگر تجربه کنید (به ندرت غذا یا سرگرمی در کرایه گنجانده شده است)، و اگر می‌خواهید چمدان را با خود ببرید یا با همراهان خود بنشینید، اغلب باید هزینه اضافی بپردازید. . با افزودن طیف وسیعی از هزینه‌های اضافی، که به عنوان محصولات و خدمات جانبی شناخته می‌شوند، خطوط هوایی ارزان قیمت می‌توانند پروازهای بین‌المللی مقرون به صرفه را ارائه کنند.

چند نمونه از خطوط هوایی کم هزینه در مورد کلمه عبارتند از:

رایان ایر

خطوط هوایی جنوب غربی

Germanwings

سان اکسپرس

ویز ایر

ایزی جت

خطوط هوایی بهار

هوای وفادار